Tips: Inkludera en Call to action i dina annonser


För att locka potentiella kunder, kan det vara effektivt att inkludera en så kallad Call to action i annonstexten.

En Call to action låter potentiella kunder veta i klartext vad du erbjuder och uppmanar till att på endera vis interagera med din verksamhet.


call to action best practise


”Ta hjälp av en erfaren konsult” är i ovanstående annons en passande Call to action för en AdWords-byrå som SEMify.


Best practise

Call to actions kan också röra sig om uppmaningar i form av ”Prova gratis i 14 dagar”, ”Hitta en av våra experter nära dig”, ”Anmäl dig till nyhetsbrevet och få en värdecheck”, och så vidare. För att sticka ut bland andra annonsörer kan det löna sig att vara nytänkande och fyndig med Call to actions.

Fraser i stil med ”Köp nu” är oftast inte så uppseendeväckande. Försök istället komma fram till vad som gör din verksamhet unik eller extra bra och framhåll det, men lova samtidigt inte mer än du kan leverera.

Lycka till!

Lämna en kommentar