YouTube-annonsering


Har ni ett YouTube-konto med filmer och klipp som ni vill optimera? Vi kan hjälpa er att få fler prenumeranter och fler visningar!

YouTube har alltid varit störst när det kommer till filmklipp och videos. Nu är dock annonsering på YouTube från företag på uppfart där Google utvecklar möjligheterna för annonsörer. I huvudsak finns det två olika typer av video-annonser på Youtube:

1. In-Stream Video Ads

Dessa visas före ett annat video-klipp. Du betalar per visning (CPV), och först när användaren har sett på minst 30 sekunder eller hela annonsen om den är kortare än 30 sekunder. Detta annonsformat är perfekt för kortare annonser och när man vill driva användarna till en specifik sida.

2. Video Discovery Ads

Dessa kommer upp bland sökresultaten eller på högersidan som video-annonser, och man betalar när någon ser (klickar) på videon, även om den endast ser några sekunder av videon. Video Discovery är bättre att använda om filmklippet är längre och syftet är att få fler prenumeranter till kanalen.

Kontakta oss, så berättar vi hur vi kan hjälpa er att maximera YouTube som marknadsföringskanal!